Пропустити навігацію.
Головна
"З нами - комфортно та безпечно!"

ВАШ РЕЙС ЗАТРИМАЛИ АБО СКАСУВАЛИ? ЗНАЙТЕ СВОЇ ПРАВА

Варто вказати, що питання, пов'язані з виплатою компенсацій авіапасажирам, які подорожують в або з аеропорту, розташованого на території України, регулюються Повітряним Кодексом України, а також Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу, затв. Наказом Мінінфраструктури від 30.11.2012 р №735.

Вищевказаними Правилами передбачено, що компенсація виплачується пасажирам (регулярних і чартерних рейсів), яким відмовлено в перевезенні проти їх волі чи рейс яких скасовано або затримано, за умови, що пасажир має підтверджене бронювання на відповідний рейс та присутній для проходження реєстрації у час, передбачений правилами авіаперевізника, або, якщо час реєстрації не вказано, не пізніше ніж за 45 хвилин до зазначеного часу відправлення, або забронював рейс, затриманий або перенесений авіаперевізником або фрахтувальником повітряного з дна (туроператором) на інший рейс незалежно від причин затримки або перенесення.

Ці правила не застосовуються до пасажирів, які подорожують безкоштовно або за зниженою вартістю, безпосередньо або опосередковано не доступною іншим пасажирам, однак ці положення застосовуються до пасажирів, яким видано квитки згідно з програмою авіаперевізника для пасажирів, які часто літають (програмою лояльності).

Більше того, перевізник може вимагати компенсації у порядку регресу від будь-якої особи, включаючи третіх осіб, в тому числі від туроператора або іншої особи, з яким перевізник уклав договір.

У разі якщо авіаперевізник мотивовано очікує відмова пасажирам в посадці на рейс, він зобов'язаний провести опитування з метою виявлення пасажирів, готових відмовитися від свого підтвердженого бронювання в обмін на узгоджену між пасажиром, який за власним бажанням відмовляється від посадки на рейс, та перевізником винагороду.

Крім виплати винагороди, авіаперевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру на вибір:
відшкодування протягом семи днів повної вартості квитка за ціною, за якою він придбаний, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також при необхідності забезпечити зворотний рейс в початковий пункт відправлення за першої нагоди ;
зміна маршруту, який здійснюється при відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення - при першій нагоді або в більш пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.
Перевезення пасажира з аеропорту, де сталася відмова у перевезенні, до аеропорту, з якого починається запропонований перевізником альтернативний маршрут, та від аеропорту альтернативної посадки до аеропорту, куди пасажир мав прибути рейсом, на який йому відмовлено в перевезенні, здійснюється за рахунок перевізника.