Пропустити навігацію.
Головна

Мін'юст про реєстрацію прав на нерухомість з 1 січня 2016 року.

З 1 січня набули чинності зміни до Закону про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

З 13 грудня 2015 року набрав чинності Закон України від 26 листопада 2015 року № 834-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до нього нотаріуси з дня набрання його чинності наділені повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна.

Варто зазначити, що з 1 січня 2016 року набрали чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон).

Відповідно до пункту 9 частини третьої статті 10 Закону державний реєстратор, яким є, зокрема нотаріус, формує і веде реєстраційні справи у паперовій формі.

Ведення реєстраційної справи у паперовій формі здійснюється виключно державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна.

Частиною четвертою статті 17 Закону встановлено, що державний реєстратор (зокрема, нотаріус), який не перебуває у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями та провів державну реєстрацію прав, забезпечує передачу реєстраційної справи у паперовій формі або документів, що були видані, оформлені або отримані ним під час проведення такої реєстрації, до відповідного суб'єкта державної реєстрації прав, який забезпечує ведення реєстраційних справ у паперовій формі.

Щодо переліку суб'єктів державної реєстрації прав, які забезпечуватимуть ведення реєстраційних справ у паперовій формі, яким державні реєстратори (зокрема, нотаріуси) будуть передавати реєстраційні справи у паперовій формі або документи, що були видані, оформлені або отримані ними під час проведення такої реєстрації, буде повідомлено Міністерством юстиції України додатково.

Одночасно звертаємо увагу на те, що на сьогодні з метою належного виконання нотаріусами повноважень державних реєстраторів прав на нерухоме майно, визначених Законом № 834-VIII, слід керуватися положеннями Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868.

Зокрема, Порядком встановлено, що у разі прийняття нотаріусом рішення про державну реєстрацію прав заяву, копії поданих заявником для проведення державної
реєстрації речових прав документів, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, документ про сплату адміністративного збору, а також інші документи, що видані, оформлені або отримані ним під час проведення державної реєстрації прав, нотаріус у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з моменту прийняття такого рішення, передає органові державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна в порядку, встановленому Мін'юстом, для формування реєстраційної справи відповідно до законодавства.

Реформи, реформи, знову

Реформи, реформи, знову реформи. А чи на краще? Хочеться почути вашу позицію)))

Зміни в законодавсті у сфері

Зміни в законодавсті у сфері реєстрації нерухомого майна, які набули чинності з 01 січня 2016 року мають безперечно позитивне значення.
По-перше, розширення кола суб’єктів, які надають реєстраційні послуги, дозволить уникнути постійних черг до державних реєстраторів без витрат коштів з державного бюджету.
По-друге, нарешті буде вирішено наболіле питання багатьох сільгоспвиробників — реєстрація договорів оренди нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок. З прийняттям нових норм така реєстрація буде здійснюватися без державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки в Державному реєстрі прав. А право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.
По- третє, до суб’єктів, які звільняються від сплати адміністративного збору знову віднесено громадян, які мають посвідчення 3-ої та 4-ої категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення – не менше трьох років або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років відповідно.
По-четверте, відтепер сума адміністративного збору залежить від виду послуги та строку її надання. Строки вибираються заявником за бажанням.